Kurutulmuş Meyveler Beslenmemizde Niçin Önemli?

Kurutulmuş meyvelerin yaş meyvelere göre bir takım avantajları vardır. Dengeli tüketilmesi durumunda vücudunuz için gerekli olan mineral ve vitaminleri sağlayacağından metabolizmanız için yararlıdır ve ara öğünlerde tüketilmesi için iyi bir seçenektir, içerdikleri besin maddeleri ve lifli yapısı ile sizi tok tutacak ve kilo vermeniz için size yardımcı olacaktır. Kurutulmuş meyvelerin faydaları şunlardır.

  • Kurutulmuş meyveler, aynı miktardaki taze halinden daha fazla lif içermektedirler. Bağırsak hareketlerinizi düzenle. Kabızlık sorununu engellemekte iyi bir yardımcıdır.
  • Anemi (kansızlık) önler. Kuru üzüm ve kuru kayısı özellikle yüksek miktarda demir içerir. 100 g kuru kayısı 100 g biftekten iki kat daha fazla demir içerir. Yalnız bitkilerdeki demir emilimi ettekinden daha azdır. Bunu arttırmak için, aynı öğünde C vitamini de alınmalıdır. Kivi, çilek, biber, domates, gibi besin maddelerinin alınması faydalı olacaktır.
  • Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Sarı meyveler A vitamini, betakaroten ve C vitamini bakımından zengindirler, kayısı, limon, papaya, ananas gibi. Bunlar bağışık sisteminizi güçlendirdiği gibi cilt sağlığınıza ve saçlarınıza da iyi gelir.
  • İçerdiği kalsiyum kemiklerinizi güçlendirir.
  • İçerdiği mineraller kan basıncınızı düzenler, yüksek tansiyon ve benzer birçok kalp rahatsızlığına karşı sizi korur.
  • Kurutulmuş meyveler, iyi bir antioksidan kaynağıdır.
  • Kısacası kurutulmuş ürünlerin birçok faydası vardır. Lezzetlidirler ve şekerleme yerine çocuklar ve yetişkinler tarafından tüketilebilirler. Ara öğünlerde tüketilmesi uygundur. Yoğun çalışma temposu olanlar, masa başı işi olanlar tarafından rahatlıkla tüketilebilir. Enerji verir yorgunluğunuzu alır, açlığınızı giderir, zindelik verir.

Write a comment